Świetlica szkolna to miejsce, w którym dzieci nie tylko odpoczywają, ale chętnie spędzają czas na zabawie, nawiązują nowe przyjaźnie, rozwijają swoje zainteresowania, pasje, uczą się nowych umiejętności. Wszystkie te działania z pewnością przyniosą mnóstwo korzyści pomagając dzieciom w trudnym, ale jakże istotnym procesie uczenia się.

Wychowawczynie świetlicy szkolnej dla uczniów swoich grup przygotowały szereg ciekawych zajęć, które będą prowadzone  w wybranych godzinach.

W bieżącym roku szkolnym pani Joanna Dąbrowska zaproponuje uczniom zajęcia plastyczne pt. „Twórcze esy-floresy” mające na celu pobudzić twórczy potencjał dziecka oraz rozwinąć jego zdolności manualne. Dzieci będą uczyć się jak narysować krok po kroku określone elementy rysunku, aby stworzyć tzw. relaksacyjną kolorowankę. Młody artysta ma poczuć radość w trakcie kreowania swojego rysunku i odreagować wszelkie negatywne emocje. 

                   

                                      

   „Drewniane wojsko - szachy w kształceniu zintegrowanym” to kolejne zajęcia, prowadzone przez p. Edytę Falińską. Jak wszyscy wiemy, gra w szachy to nieocenione wsparcie wszechstronnego rozwoju ucznia, niesie ze sobą wiele korzyści nie tylko dydaktycznych. To gra przeznaczona dla każdego.

     

Emocje są w każdym z nas, modulują zachowanie, zachęcają do impulsywnego działania, motywują do określonych zachowań, mogą być źródłem wielu  decyzji, jednak każdy z nas powinien nauczyć się nad nimi panować. W nabyciu tej umiejętności ważna rolę odegrają zajęcia pt. „Emocje” prowadzone przez p. Edytę Falińską.

     

           Origami - sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską. Uczy cierpliwości, precyzji i kreatywności. Buduje zdolności manualne, wpływa też na umiejętność logicznego myślenia i uczy pokory. Rozwija wyobraźnię przestrzenną oraz pamięć. Wykorzystamy tą japońską sztukę także w naszej świetlicy i pod czujnym okiem  p. Moniki Jakubowskiej będą piękne modele przestrzenne z papieru.

       „Kącik Młodego Ekologa” - to przede wszystkim uwzględnienie potrzeby kontaktu uczniów ze światem przyrody. Szkoła kształtuje właściwy stosunek dziecka  do przyrody poprzez  wdrażanie uczniom zamiłowania i mądrego jej użytkowania, uczenia właściwego i racjonalnego korzystania z zasobów przyrody oraz jej ochrony. Uświadamia, że życie bez kontaktu z przyrodą jest niemożliwe, gdyż wszystko co jest potrzebne człowiekowi do życia czerpie on ze środowiska. Poprzez swoje zajęcia  p. Katarzyna Kłyko-Jędrzejczak pomoże dzieciom zrozumieć jak ważną rolę pełni otaczająca nas przyroda i w jaki sposób możemy jej się za to odwdzięczyć.
KODEKS MAŁEGO EKOLOGA - PDF Darmowe pobieranie

      "Wyginam śmiało ciało"  - taką propozycją tańców integracyjnych  p. Katarzyna Kłyko-Jędrzejczyk  umili czas spędzany w świetlicy. Dzieci będą miały okazję wspólnie tworzyć różne układy taneczne, ćwiczyć i bawić się przy muzyce.

Tańczące Dzieci Rysunek Wektora Radosnych Dzieci Wielokulturowych.  Ilustracja Wektora Płaskiego. Ilustracja Wektor - Ilustracja złożonej z  odosobniony, przyjaciel: 227654155

        W szerokim wachlarzu propozycji znajduje się "Sensoplastyka", zajęcia plastyczne angażujące zmysły, łączące różne formy plastyczno-techniczne, recykling plastyczny. Inspirowane są m.in. projektami edukacyjnymi "Kreatywne prace plastyczne" oraz "Zabawa sztuką". Głównym celem tych zajęć prowadzonych przez p. Karolinę Lewandowską jest pobudzenie kreatywności, wiary w siebie jako Artysty, współpraca zmysłów i ćwiczenie motoryki małej, co jest szczególnie ważne u dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej.

Zapraszamy